צרו עמנו קשר!

להפוך מנהל טוב למצוין ע"י הדרכת מנהלים

יש אנשים שנולדו כדי להנהיג או עם כישורי ניהול יוצאי דופן, אולם בעולם הדינאמי והתחרותי, אי אפשר להסתפק בכישרון לבדו, וכדי להפוך מנהל טוב למנהל מצויין חשוב לתת את הכלים הנכונים ולהשקיע בפיתוח אישי של מנהלים.

בחברת "אודם" לפיתוח ארגוני, פיתחו סדנאות פיתוח מנהלים ותוכניות הדרכת מנהלים שנועדו להקנות כלים פרקטיים שיאפשרו למנהלים שלכם להוביל ולהצטיין. התוצאה תהיה חתירה מתמדת להשגת יעדים ופריצות דרך בכל התחומים. כדי להוביל על המנהל להבין היטב את תפקידו כחונך ומשפר ביצועים של העובדים, הוא צריך להשקיע בחניכת עובדים, בהערכת עובדים והעברת משוב, הוא צריך להתאים את עצמו לסגנונות התקשורת של העובדים שלו ולהיות גמיש בצורת הניהול בהתאמה למאפיינים ולצרכים השונים של העובדים. מנהל מצוין מוביל בניהול קונפליקטים ויודע לגשר בין עובדים, כי בסופו של דבר ההצלחה של הצוות, היא זו שמובילה את המחלקה להצטיינות.

 

הדרכה למנהלים לפי צרכים

הדרכת מנהלים נבנית בהתאמה לצרכים של הארגונים, כדי לדייק את תכנית פיתוח המנהלים וההכשרה יש לתת כלים מותאמים, למשל אם יש לכם בחברה עובדים צעירים רבים מדור ה-Y חשוב שתקדישו תשומת לב מיוחדת בהכשרה להנעת עובדים, משוב וחניכה, הערכת עובדים וניהול קונפליקטים, כי המפגש בין עובדי דור ה-Y עם מנהלי דור ה-X בהחלט מאתגר את אלו האחרונים. חשוב שיינתנו כלים להניע, לדרבן, למשב וכלים איך להיות מנטור שיוביל אותם למצויינות. הרי ללא מצויינות העובדים  המחלקה לא תשיג פריצות דרך ביעדים שלה.  

אם בארגון שלכם יש מחלקת מכירות שחייבת להראות ביצועים, כדאי להשקיע גם בהכשרת העובדים במיומנויות מכירה (תשאול צרכים, הקשבה, ניהול משא ומתן, התמודדות עם התנגדויות בתהליך המכירה ועוד), וגם להשקיע בתכנים של ניהול מכירות, כי  לנהל אופרצית מכירות זה כבר סיפור אחר.  מנהל צריך לדעת גם לאמן את העובדים שלו בתכנים אלו כדי לשפר ביצועים ולהשיג מצויינות.

 

הדרכה פרקטית שהיא חוויה

כולנו מכירים את הקושי להשיג קשב ומעורבות בתהליכי הדרכה. יש הדרכות שגורמות למשתתפים לפהק, ואילו אחרות גורמות להם להיות פעילים, להקשיב ולקחת אחריות על השינוי.  אם רוצים להוביל מנהלים טובים להיות מצויינים, הדרכת מנהלים חייבת לספק אתגר מחשבתי ויישומי. חשוב לבחור בגוף הדרכה שיודע להגיע ללב של המנהלים, שיודע ללמד בצורה חוויתית המניעה לשינוי כי בסופו של דבר אנחנו לא מייצרים מצויינות עם תיאוריות ומצגות, אלא יש צורך להצטיין בשינוי ארגוני ושינוי התנהגותי.

אז אם אתם חושבים שיש למנהלים ולעובדים שלכם עוד דרך לעבור בדרך למצויינות, זה הזמן לקחת את המנהלים וליצור שכבת ניהול מקצועית וממוקדת מטרה, שכבת מנהלים איכותית שתוביךל את הארגון להשגת יעדים חדשים. 

ואל תתפשרו על איכות ההדרכה. זה בדיוק מה שיעשה את ההבדל ויאפשר לכם להגיע מטוב למצויין.