צרו עמנו קשר!

הנעת עובדים – מדוע היא כה חשובה למקום העבודה?

רוב רובם של העובדים, נמצאים במקום עבודתם שעות מרובות, במיוחד בארץ. הם משקיעים ממרצם ומזמנם, ולא מעט מהם שואפים להגיע להישגים ולהתקדם במקום העבודה. על כל מעסיק מוטלת המשימה להתייחס לעובדיו בכבוד, להיות קשוב אליהם, לאפשר להם להתפתח ולחזק מיומנויות, לתגמל אותם בדרכים שונות, להעלות את שכרם ואף להציע קידום במקום העבודה. זה בדיוק מה שמכונה – הנעת עובדים. המטרה היא בסופו של דבר, שהעובד יהיה מרוצה ממקום עבודתו ויגלה מוטיבציה מרבית, דבר שמשפיע כמובן על התוצאות של העסק ועל שימור העובדים לאורך זמן.

 

כיצד מניעים עובדים?

חברת אודם  מקדישה לנושא הנעת עובדים שעות הכשרה רבות, משום שזה נושא משמעותי מאד בפיתוח ארגוני ובהובלה להצלחה עסקית, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדים והמנהלים מדור ה-Y . מולם, ברור שיש למצוא שיטוח טובות  ויצירתיות להנעת עובדים, ולא כל מעסיק יודע כיצד עושים זאת. כדי לגשר על הפער במיומנות הניהולית הזו, חשוב מאוד למנהלים להשתתף בסדנאות, לצבור עוד ועוד ידע בתחום ולהבין כיצד מניעים את העובדים בצורה יעילה.

לכל מנהל בארגון יש מטרות שונות: ליצור בקרב העובדים מחויבות למקום עבודתם, להחדיר בהם מוטיבציה ולהובילם לביצועים מקסימאליים. עובדים בעלי מוטיבציה נמוכה, אינם תורמים לארגון בו הם עובדים, הם אף עלולים להשפיע לרעה על עובדים אחרים, ובסופו של דבר, המעסיק איננו מפיק את המרב מהם.

הנעת עובדים

 

הנעת עובדים בעידן של היום

הנעת עובדים בעידן המודרני איננה כה פשוטה.  הזמנים השתנו, לא מעט אנשים חוששים לאבד את מקום עבודתם, קביעות היא איננה עניין מובן מאליו, וישנן חברות העוברות תהליכי הפרטה. בעבר, עזיבת מקום העבודה לא הייתה נחשבת למקובלת, אולם כיום, כל עובד שאיננו מרוצה ממקום עבודתו, שמרגיש שהוא איננו מתוגמל כראוי או שהמעסיק לא מעניק לו כבוד ולא מביע הערכה, לא יחשוב פעמיים, וינסה לאתר מקום עבודה חדש.

לכן הנעת עובדים בעידן הנוכחי, טומנת בחובה אתגרים חדשים בעבור המעסיק. עליו להיות מודע לשינויים שהתחוללו ועל מנת להניע את העובדים עליו לנקוט בשיטות שונות: לגלות הערכה כלפיהם, לצקת לתוך התפקיד שלהם משמעות, לתגמל אותם באמצעים שונים כספיים או שווה ערך לכסף, לארגן ימי גיבוש, להיות קשובים אליהם, להעניק להם יותר עצמאות ושיקול דעת משלהם, ולא לפעול על פי חוקי היררכיה קלאסיים של עובד ומעביד. כלומר, על העובדים להרגיש שווים במקום עבודתם.

 

נקודות עיקריות להנעת עובדים

רבות מדובר על הנעת עובדים בשלושה הילוכים. הכוונה כאן היא ליצור וגם לשמר מצבים שיביאו את העובדים לפעולה, לכוון אותם, וכאשר המעסיק צובר יותר ויותר ידע בכל הקשור לתחום הנעת עובדים, עליו לשמר את דרכי הנעת העובד. בנוסף, חשוב להציב בפני העובדים אתגרים ולהכשיר אותם בכדי שיתקדמו במקום עבודתם. כל הפרמטרים הללו, חשובים מאין כמותם על מנת להעסיק עובדים בעלי מוטיבציה כמה שיותר גבוהה.