צרו עמנו קשר!

אימון והדרכה

בערך מגיל אפס אנחנו נמצאים בתוכנית הדרכה ואימון, מעין סדנה בלתי נגמרת. אנו מחקים, סופגים, מתאמנים, קמים ונופלים, ומכל צעד אנו לומדים: מה עובד ומה לא עובד, ומתי? מה מקדם ומה בולם? מה כדאי לשמר ומה כדאי לשפר? מאילו הרגלים כדאי להיגמל? לכל אורך הדרך עומדים לרשותנו מגוון מאמנים ומדריכים: מורים, הורים, חברים ועוד. כהורים אנו מקצים משאבים ותשומת לב רבה לתמיכה בילדינו בדרכם להישגים. אנו עושים זאת בדרכים מגוונות כמו העשרה ופיתוח כישורים בעזרת חוגים, חיזוק בעזרת מורים פרטיים, סיוע בהכנת שיעורים, הערכות למבחנים או הכנת עבודות וכד'. אימונים קבוצתיים ואישיים מגוונים...

 

אימון והדרכה עכשיו – למה להשקיע בהדרכה?

כאשר מקצתנו הופכים למנהלים בארגונים ותפקידנו להוביל חברות, אנשים ומשימות, אנו לעתים שוכחים, שהכול מתחיל בחינוך, בהעצמה ובעיצוב הרגלים, מיומנויות וכישורים.

כדי להגיע להישגים אנשים זקוקים לאימון (בדיוק כמו אימון שריר בגוף), למיקוד, למחויבות ולקבלת אחריות. הלמידה אינה נגמרת כאשר אדם מגיע לבגרות. מנגנון הלמידה של אדם מתפתח במוח עוד בהיותו צעיר דרך אימון והטמעת התנהגויות. כאשר האדם מפסיק ללמוד נפסקת פעולת המנגנון – הוא הופך חסר תועלת ומתחיל למות... בלי האימון הדרוש לתחזוק המנגנון, כושר הלמידה של המוח מתחיל להתדרדר.


גם הארגון הוא יצור אורגני בדיוק כמו האדם – המפתח להצלחתו טמון בלמידה. אם  הארגון לא ישמור על רעננות וגמישות מחשבה בכל הרמות, אם לא יספק לעובדיו עניין חדש והזדמנויות ללמידה, אם לא יאמן את עובדיו להרגלים חיוביים מול המשימות ומול הלקוחות – הוא יתחיל את תהליך הנסיגה שלו. 
 

כדי להפיק מכל אדם עוד ועוד, אנו צריכים לאפשר לו לגדול, לצמוח ולהתפתח...
מניסיוננו, מנהלים רבים נוטים לדחות את קבלת ההחלטות בנושא הדרכה ופיתוח כישורים.
למה? כי תמיד יש משהו דחוף יותר, כי פתאום נכנסות משימות בהולות, כי יש שרפות לכבות ואין לנו זמן לקבל החלטות, כי ניסינו בעבר וזה לא השפיע, כי העובדים מתחלפים, כי העובדים חדשים, כי החברה בקשיים, כי אנחנו כה מצליחים...


מאחר שאנו שמים את נושא הכשרת העובדים בתחתית סדר העדיפויות, אנו מוותרים על התוויית דרך, על התחדשות, על רווחים לטווח ארוך...(ראוי לזכור: "הדרכה" מהשורש דרך...)
 

לעתים נאמר לעצמנו שיש לנו עובדים גרועים, או שגיוס כוח האדם לוקה בחסר ואי אפשר למצוא עובדים מצוינים אז חבל להשקיע...
לעתים ניתן משמעות קריטית לאמצעי הבקרה. אם צריך להשקיע מאוד במערכות בקרה, ולבקר את העובדים על בסיס יומי, נשקיע במערכות מידע מתוחכמות ולא נשים לב שהעובדים אינם מנצלים אותן כראוי....
לעיתים נאמר לעצמנו  "אין לנו תקציב..." האומנם? האם זה לא במסגרת תפקידנו לשכנע ולהציג את התועלות ואת החשיבה לטווח ארוך כדי שנזכה לתקציב??

 

זה הזמן לקחת אחריות, לגלות מעורבות ולהבין שאין מחר, ועכשיו הוא הזמן הטוב ביותר להשקיע בעובדים שלנו, כדי שנוכל לקטוף את הפרות כמה שיותר מהר...
ההשקעה בעובדים בהכשרה ובהדרכה היא פעמים רבות היקפית ומשפיעה מעבר למספרים. היא משפיעה על נאמנות הלקוחות, על תפיסת מוצרינו ועל רמת המעורבות שלהם בנתינת המלצות ללקוחות אחרים.

 

יש תפקידים רבים כמו מחלקות שירות טלמרקטינג ומכירות שהשחיקה בהם גדולה מאוד, וכתוצאה משחיקה זו נפגע השירות ללקוח. לעתים נובעת השחיקה מניהול בעייתי או מהיעדר משוב, חניכה ואימון. אימון והדרכת עובדים מחזקים את העובדים ומשמרים שירות איכותי לאורך זמן. בעקבות אימון והדרכה יתגלו עובדים נרפים ככוכבים, צוותים יפתיעו בתוצאותת שלהם ותחושת הניכור המופיעה לעתים קרובות בין הארגון לעובדיו תתחלף במעורבות ובשותפות לדרך.
רק כאשר נתפנה לקבל החלטות על פיתוח, הדרכה ואימון עובדים עכשיו, נגיע ליום בו נוכל  לומר כמנהלים : "זה הזמן לצאת לחופשה,  יש לי עובדים מצוינים והעסק יביא תוצאות  גם כשלא אהיה בסביבה..."