צרו עמנו קשר!

מולטיטסקינג והפרעות קשב

מחקרים מראים שהמולטיטסקינג מוביל לתופעה שנקראת "ריסוק קשב". תופעה זו מתרחשת כאשר אנשים מנסים לכוון את המוח למספר דברים שונים בבת אחת. למרות שאנשים מספרים לעצמם שהם טובים יותר במולטיטסקינג, הם בעצם  משיגים תוצאות פחותות יותר, מאשר לו היו מקדישים לכל משימה את הזמן הראוי ללא קפיצות.

 

ומה עלולות להיות ההתוצאות?

  • בזבוז זמן והיווצרות צווארי בקבוק-  משימות רבות מתנהלות במקביל, וברמת מיקודפחותה יותר, ומתבזבז הרבה זמן על מעברים בין משימות. 

 

  • הכפלת כמויות הטעויות - בגלל הציפיה למוטיטסקינג, רמת הריכוז בתוך כל משימה יורד.

 

  • עלייה ברמת הלחץ בגלל עודף מידע ופעולות-  כל אחד שנדרש לעבודה כזאת יכול להעיד על כך...

 

  • הקטנת רמת היצירתיות- כי בתנאים אלו נלך הרבה יותר לפתרונות אוטומטים וקבועים.

 

כאשר אנו קופצים ממשימה למשימה, אנו מבזבזים זמן יקר.
בית הספר לניהול הרווארד פרסם לא מזמן מאמר המציין, שלוקח לעובד ממוצע כ-20 דקות לחזור למשימתו הראשונה לאחר כל מייל... אולי נשמע הזוי ולא סביר, אבל בכל זאת דמיינו שאתם באמצע כתיבת תוכנית פיתוח וכל חמש דקות מגיע מייל ואתם עונים לו. גם כשאנו עונים לבוס שלנו תוך כדי שיחה עם חבר, המוח שלנו מתפקד פחות טוב- הוא קולט את שתי המשימות, אולם אף אחת לא מתבצעת במיטבה.

 

אז על קצה המזלג, מה אפשר לעשות?

  • לבטל מיילים מתפרצים במחשב- להגדיר כל שעה כניסה יזומה למייל כדי לשמור על קשר רציף, וגם זה בתדירות שהכרחית לתפקיד.

 

  • לסגור דלת- זוהי לא פעולה אנטי חברתית היא פשוט מאפשרת מיקוד הבמשימה ומניעת הפרעות לא הכרחיות.

 

  • להשתיק טלפון- לא לתת לטלפון לנהל אותנו, אלא לנהל את עצמנו ואותו. להרגיל את האנשים שהם מזוהים, ונחזור אליהם כשנתפנה.

 

  • לעבוד עם חלונות זמן- גם את הטיפול בפניות דחופות לתחום בחלון זמן, בשעות הנכונות לעבודה שלכם. לתכנן את המשעממות הדורשות ריכוז בשעות אחרות של היום.

 

להזמנת סדנאות ניהול עצמי במגבלות זמן  או  בטלפון  03-5358511