פיתוח מנהלים
פיתוח מנהלים הוא אחד האתגרים המרכזיים של כל ארגון. פעמים רבות הצלחת העסק נשענת על איכות המנהלים והיכולת שלהם להוביל את העובדים לעבר השגת היעדים העסקי. לעיתים קרובות ההבדל בין חברה מצליחה לכושלת הוא באיכות הניהול, כי היא משפיעה על תוצאות החברה, נאמנות העובדים והלקוחות ועל ההצלחה העסקית לאורך זמן. בעידן של שינויים, אסטרטגיות וטקטיקות המשתנות בתדירות גבוהה, חשוב לתת לכל מנהל הכשרה ראשונית כאשר הוא נכנס לתפקיד, וכמו כן להשקיע כל הזמן בפיתוח המשאב הניהולי בארגון.
ישנם מנהלים שמיטיבים להתמודד מול כל אתגר ולהפוך כל לימון ללימונדה וכל מכשול כמקפצה להצלחה, בעוד שישנם רבים שמדשדשים בתפקידם ואיכשהו שורדים. לעתים עשויה ההישרדות להימשך לאורך זמן ולעתים היא נקטעת כשמנהלים בכירים אינם שבעי רצון מתפקוד המנהל. על מנת לעבור ממצב של דשדוש במקום למצב של עמידה בציפיות והצלחה בתפקיד הניהולי, נדרשות מגוון מיומנויות ניהול, החל ממיומנויות הנדרשות להתמודדות אפקטיבית מול ההנהלה, הקולגות והכפיפים, וכלה באלו הנדרשות להתנהלות מוצלחת במישור האישי.
תכניות פיתוח מנהלים דרך סדנאות כיתה ושטח
כל תכניות פיתוח המנהלים של אודם מתנהלות בדרך של למידה משולבת בין הכיתה והשטח. קבוצת המנהלים מקבלת משימות ממפגש למפגש ומיישמת את הכלים הלכה למעשה בעולם האמיתי. בדרך זו ההשקעה במנהלים מקפיצה את תוצאות הארגון ומשפרת את יחסי העבודה בו. מבנה זה מאפשר למנחה לתמוך ולחזק את המנהל במיומנות הנרכשת ובכך להעצים את יעילות ההכשרה.
לקבלת הצעת מחיר שתאפשר לכם לקדם את המנהלים בארגון שלכם: edna@odem4u.co.il, 03-5358511
מבנה נכון של תכניות פיתוח מנהלים:
-
תכניות פיתוח מנהלים באודם כוללות נושאים מגוונים כמו: פיתוח מנהיגות, חשיבה אסטרטגית, בניית צוות והנעת עובדים, הקניית מיומנויות הערכת עובדים, משוב וחניכה, ניהול ישיבות, ניהול קונפליקטים וסגנונות תקשורת, ניהול זמן מיטבי, ניהול אינטליגנציה רגשית ופתרון בעיות, מיונויות פרזנטציה, הובלת תהליכי שינוי וחדשנות ועוד.
-
שיטת ההנחיה משלבת הדרכה ואימון, כאשר המנחה מלווה את תהליך ההתפתחות של המנהלים בקבוצה, בעזרת טכניקות הנחיה רבות ומגוונות (עבודה בקבוצה, אימון אישי בקבוצה, ליווי במסגרת עבודה או פגישות ועוד) לעתים מוצמד לתוכנית מנחה אחד, ולעתים אפשר לשלב כמה מנחים בכל תוכנית כדי לתת לצוות המנהלים להיחשף למגוון סגנונות הנחיה והעצמה.
-
המתודות ומיומנויות הניהול הנלמדות בתוכניות פיתוח המנהלים הן "הקליפה" בתהליך. מהות התהליך הוא הפיתוח האישי שחווה המנהל, העוזר לו לשאת באחריות ולהיות מחויב לניהול. המנהל צומח להיות מנהל עצמאי, המייצר פתרונות בכל מצב ובלי תלות בתנאים. מנהל רגיש לעובד, לעצמו, לסביבה ולקולגות יצליח לא רק לשמור על הקיים אלא גם להנחיל שינויים. הוא יהיה מרוצה מעצמו, מניהולו ומן הסביבה ובהכרח יהיה מרוצה גם מן התוצאות.
פיתוח מיומנויות לתפקוד ניהולי מיטבי מול כל הממשקים השונים
בתוכניות פיתוח מנהלים מבית אודם מקפידים על חיזוק מיומנויות שמבטיחות תפקוד מיטבי של המנהל מול כל הממשקים בארגון בהיבט של ניהול משימות וניהול אנשים. אנו מאמינים שכל ארגון שרוצה להצליח חייב לחזק ולהכשיר את מיומנויות הניהול באופן שוטף. ברור היום יותר מתמיד שסוד ההצלחה של ניהול עובדי דור ה-Z הוא ניהול מוקפד ואיכותי שמתאים לשונות בצרכים של העובדים. הניסיון מלמד שככל שמנהל רוכש כלים טובים ויעילים יותר של מודעות עצמית, כך גם הוא משפר את היכולת למיומנויות תקשורת בין-אישיות, מיומנויות הקשבה, טיפול בחסמים עצמיים, שיפור יחסי עבודה ומיצוי מלא של חוזקותיו.
פיתוח מיומנויות פרזנטציה בניהול להרחבת מעגל ההשפעה:
אחד המפגשים העוצמתיים בתוכניות פיתוח מנהלים מכין את המנהלים לעמידה איתנה ומשמעותית מול קהל כשהם נדרשים להעביר מסרים. כל מנהל עומד המסגרת תפקידו מול עובדים, מול מנהלי ביניים, מול משקיעים פוטנציאליים ומול לקוחות והוא צריך להיות במיטבו כדי להשפיע.