ניהול שותפויות בתכנית פיתוח מנהלים בחברת אודם
מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם |
כשמדברים על ניהול שותפויות, אנו למעשה מפסיקים לדבר על טריטוריה ומתחילים לחבר אנשים תפקיד ובעלי עניין לעשיה של היחידה/ ארגון כדי להיות אפקטיבים יותר. לכן ניהול שותפויות הוא אחד מהכישורים שעובדים יהיו חייבים בעולם העבודה העתידי ואנו ממליצים על פיתוח מנהלים שנוגע במיוחד במיומנות הזו.
היום, יותר מתמיד דווקא הקולגות שלנו אחראים לקידום שלנו. לכן כדאי לנהל שותפויות עמם ברמה האישית. בואו נקח לדוגמא חברה שיש בה יחידת מכירה ויחידת מחסן. לכאורה המטרה של יחידת המכירות היא למכור כמה שיותר, אבל היא תלויה בכמות האספקה שיש במחסן. לכן חייבת להיות שותפות בין היחידות.
יחידת המחסן צריכה להתריע כאשר המלאי עומד להיגמר ויחידת המכירות צריכה להיות מכווננת למצה המלאי. כם שאם תהיה שותפות בין שתי המחלקות, תהיה סינגריה ושתי היחידות יעמדו ביעדי הארגון.
התכנית לפיתוח מנהלים של חברת אודם מדגישה את נושא ניהול שותפויות מתחבר לפוליטיקה ארגונית שמדברת על אינטרס משותף שיש לאנשים/ קבוצות בתוך הארגון. האינטרס אמור להיות ברור לשני הצדדים, כאשר בטובת שני הצדדים לקדם אותו.יש משמעות אם אתה מנהל את השותפות או נכנס אליה פאסיבי. ניהול שותפות טוב, הוא כזה שיוזמים אותו ולא נסחפים אליו. רשת האינטרנט כגורם מאחד בפיתוח המנהלאחת הטכניקות לניהול שותפות היא בעצם ניהול קהילה. לא משנה אם אתה מנהל קהילה דרך קבוצת וואטסאפ, מייל, או כל דרך אפליקטיבית אחרת. גם כאן, צריך שיהיו חוקים לקהילה ומטרה משותפת וכן- גם קצת עניין! ניהול שותפויות יכול לשמש גם בבוסט ל- wellbeing העובדים ואקוסיסטם טוב למחוברות ארגונית, חדשנות ועוד כל מני נושאים שנמצאים עכשיו בפוקוס.
ניהול שותפויות הוא לא רק כלפי פנים המערכת, הוא נכון גם לנותני השירות שלנו, הספקים וכל בעל עניין- גם הוא לא השותף הטבעי לנו. גישה של ניהול שותפויות לוקחת יותר גורמים בחשבון ומרחיבה את מעגל השותפות כל הזמן. אם נתן להם הצצה פנימה, לתוך המערכת שלנו נקל על כולם בפתרון בעיות ובייעול תהליכים.
חשוב גם לדבר על המחיר של ניהול שותפויות והוא שבטווח המידי הוא יכול לייצר קונפליקטים ולבזבז זמן. הוא מאט תהליכים, בדרך לא כולם מסכימים על הכל וכך יכולות להיווצר מחנות וקונפליקטים בין עובדים. אבל כל זה הוא פאטה מורגנה, משום שכאשר עוברים את זה מקבלים רמה גבוהה של אפקטיביות וחיסכון של זמן בטווח הארוך.
כחברה לפיתוח ארגוני שקיימת כבר 20 שנה, ניכר מאוד שהשלב הבא בפיתוח מנהלים עובר דרך reskill של ניהול שותפויות מקצועי. מנהלים צריכים הדרכה והכשרה בקבלת כלים כלים אפליקטיבים והתנהגויות בתחום. |