מאת עדנה קורן- מובילת התכנית "מפתחות להצלחה"
אומרים, שאנשים אופטימיים חיים בממוצע 8 שנים יותר מאשר אנשים פסימיים. תגידו את זה לאדם פסימי, מה הוא יאמר לכם? "בעולם כזה, מי צריך לחיות עוד 8 שנים..."
תארו לעצמכם שאותו פסימי מנהל צוות.
איך היו מרגישים העובדים שלו? אילו תוצאות הם היו משיגים בהשוואה למנהל אופטימי?
מנהל עוסק באימון, חניכה, בקרה ומשוב. תפקידו העיקרי להניע את העובדים שלו לבצע מטלות בצורה איכותית יותר, יעילה יותר, יצירתית יותר...לכן, כל תורות הניהול יסכימו עם הכותרת של מאמר זה. כדי לשפר תוצאות יש לנהל את העובדים מתוך שמחה ואופטימיות.
בעזרת שמחה יכול המנהל:
להלהיב את העובדים לפעולה
להניע עובדים לשיפור האיכות והיעילות בעבודה
להניע עובדים ליצירתיות בפתרון בעיות
בעזרת חשיבה חיובית ואופטימיות יכול המנהל:
להעצים את העובדים שלו ולחזק את תחושת המסוגלות שלהם.
לחזק את הנאמנות של העובד לארגון ואת הקשר הרגשי איתו.
לעודד עובדים לחולל שינוי בהרגלים שלהם ובתפקידם.
בעזרת ניהול המבוסס על שתי אמיתות אלו, נשמע עובדים אומרים לעצמם:
"אם הוא באמת מאמין בי סימן שאני יכול..."
"אם הוא מאמין בי אני חייב לנסות..."
"אם הוא אופטימי לגבי, אני אשתדל יותר כי אני לא רוצה לאכזב אותו..."
"אני אוהב לבוא למקום שמח שעושה לי טוב על הלב. אני לא יכול לקלקל את זה.."
אז מה אתם צריכים לעשות?
1. אבחנו את הגישה הבסיסית שלכם לגבי אופטימיות- הכי חשוב זה מודעות עצמית.
האם אתם אופטימיים לגבי אנשים/מצבים/סיכויים?
האם אתם משדרים זאת לאנשים שלכם ומחזקים את תחושת המסוגלות שלהם?
האם אתם משתמשים בטעויות שאדם עושה כמנוף ללמידה ולא כהטחת האשמות?
2. תקפו את ההרגשה שלכם מהסביבה
שאלו את העובדים שלכם האם הם חושבים שאתם אופטימיים
העלו בישיבה צוות את הנושא וקבלו שדרים מהקבוצה. מה הם מרגישים בעניין?
שאלו שאלות כמו "אם הייתי יותר אופטימי מה זה היה עושה לך?"
3. צרו אווירה של אופטימיות סביב העובדים שלכם
דברו במשפטים חיוביים, באמונה ביכולת במשפטי תמיכה ועידוד. (בהתחלה אולי זה יראה מאולץ אבל אם תתמידו תראו את השינוי.)
4. הכניסו לתוך ישיבות הצוות שלכם סימולציות של מצבים חיוביים ומה זה עושה לנו. למשל, נניח שלקוח שלנו שעד כה היה תובעני וקשה פתאום בא לאמר מילה טובה. מה היינו אומרים לו?
עודדו ניתוח מצבים אלו מתוך אמונה שאם נרצה שאלו יקרו הם באמת יקרו.
5. חזקו הפוגות ממוסדות של צחוק והנאה בתוך מסגרת העבודה, למשל באמצע היום העבירו בדיחה יומית לכל המחשבים במשרד או קבעו רבע שעה ביום לפתרון חידה יומית..
6. בדקו שוב ושוב אם אתם מבצעים את כל השלבים שהצגתי. הכל מתחיל ונגמר במודעות עצמית...
אודם מקיימות סדנת פיתוח מנהלים למצוינות והשגיות.
אני מאד אופטימית שאם תתחילו לחשוב חיובי יהיה חיובי אז עם המון אהבה-
שיהיה לכם בהצלחה.
|