סדנאות פיתוח מנהלים: לשרוד או להצליח?
מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם |
קודמתם לתפקיד בכיר ? מתלבטים אם לפנות לסדנה לפיתוח מנהלים?יש מנהלים שמטיבים להתמודד מול כל אתגר ולהפוך כל לימון ללימונדה וכל מכשול כמקפצה להצלחה, בעוד שיש כאלו שמדשדשים בתפקידם ואיכשהו שורדים. לעתים הישרדות נמשכת זמן רב ולעתים נקטעת כשמתברר חוסר שביעות הרצון של ההנהלה. בכל מקרה, ההישרדות עלולה להתגלות כשוחקת מאוד ומנהל משלם מחיר גבוה על תפקוד לקוי.
על מנת לעבור ממצב של דשדוש במקום למצב של עמידה בציפיות והצלחה בתפקיד הניהולי, נדרש לחזק מיומנויות ניהול שונות כדי לאפשר התמקצעות והתמודדות טובה בממשקים שונים, החל ממיומנויות ניהול בסיסיות כמו הנעת עובדים, בקרה, ניהול קונפליקטים, חניכה, משוב וניהול תקציבים, וכלה במיומנויות תקשורת אפקטיבית והשפעה מול דרגי הנהלה. מנהיגות מעצבת: תפקוד מיטבי מול כל הממשקים השונים
אודם היא חברה המתמחה בתכניות לפיתוח ארגוני, פיתוח מנהלים ופיתוח כישורים בעסקים. באודם מאמינים שעל מנת להבטיח תפקוד מיטבי של המנהל מול כל הממשקים השונים, עליו להקפיד ללמוד, להתפתח ולהיות כל הזמן עדכני, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית, בנושאים הנוגעים ליכולת מיקוד בליבת התפקיד ובמיומנויות רוחב שונות תוך פיתוח מודעות עצמית ותפקוד אפקטיבי.
הניסיון מלמד שככל שמנהל רוכש כלים טובים ויעילים יותר ומעלה את המודעות העצמית, כך הוא משפר את היכולת למיומנויות תקשורת בין-אישיות, מיומנויות הקשבה, טיפול בחסמים עצמיים, שיפור יחסי עבודה ומיצוי מלא של חוזקותיו. ניתן למצוא כיום היצע נרחב של קורסים, סדנאות והרצאות למנהלים, בהן סדנאות לניהול שינויים, סדנאות לשיפור מיומנויות התקשורת, סדנאות להקניית שיטות מכירה אפקטיביות וכיוצא בזה.
אחת מהסדנאות שמציעה חברת אודם לפיתוח מנהלים למצוינות היא הסדנה לניהול מעגלי דיון. סדנה זו פותחה במיוחד כדי להתמודד עם צורך הולך וגדל של מנהלים ליצר שיח אפקטיבי עם עובדים, שותפים, לקוחות. הסדנה מסווגת בקרב כל מי שהשתתף בה כחווייתית, מעשירה ומעצימה במיוחד, שכן היא כוללת מבחר רחב של כלים יישומיים ופרקטיים. מטרתה של הסדנה היא להכשיר מנהלים בכירים להובלת מעגלי שיח, ישיבות עומק ומעגלי דיון, תוך כדי זיהוי צרכים ופתרונות איכותיים לפיתוח מוצרים, קידום מיזמים וכדומה, שיובילו בטווח העתידי לקידומו ומינופו של הארגון.
מדובר בסדנה שהפכה ברבות הזמן למרכיב חיוני ובלתי נפרד מהתכנית לפיתוח והדרכה למנהלים, היות והיא מעניקה כלים הנחוצים להובלת תהליכי דיון נכונים עם לקוחות, עובדים וספקים, תוך התמודדות מיטבית מול קשיים ואתגרים שעלולים לא אחת להתעורר ולהפתיע במהלך דיונים. |