אימון מנהלים והדרכה נותנים פירות
מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם | ||||
בערך מגיל אפס אנחנו נמצאים בתוכנית הדרכה ואימון, מעין סדנה בלתי נגמרת. אנו מחקים, סופגים, מתאמנים, קמים ונופלים, ומכל צעד אנו לומדים: מה עובד ומה לא עובד, ומתי? מה מקדם ומה בולם? מה כדאי לשמר ומה כדאי לשפר? מאילו הרגלים כדאי להיגמל? לכל אורך הדרך עומדים לרשותנו מגוון מאמנים ומדריכים: מורים, הורים, חברים ועוד. כהורים אנו מקצים משאבים ותשומת לב רבה לתמיכה בילדינו בדרכם להישגים. אנו עושים זאת בדרכים מגוונות כמו העשרה ופיתוח כישורים בעזרת חוגים, חיזוק בעזרת מורים פרטיים, סיוע בהכנת שיעורים, הערכות למבחנים או הכנת עבודות וכד'. אימונים קבוצתיים ואישיים מגוונים...
אימון והדרכה עכשיו – למה להשקיע בהדרכה?כאשר מקצתנו הופכים למנהלים בארגונים ותפקידנו להוביל חברות, אנשים ומשימות, אנו לעתים שוכחים, שהכול מתחיל בחינוך, בהעצמה ובעיצוב הרגלים, מיומנויות וכישורים. כדי להגיע להישגים אנשים זקוקים לאימון (בדיוק כמו אימון שריר בגוף), למיקוד, למחויבות ולקבלת אחריות. הלמידה אינה נגמרת כאשר אדם מגיע לבגרות. מנגנון הלמידה של אדם מתפתח במוח עוד בהיותו צעיר דרך אימון והטמעת התנהגויות. כאשר האדם מפסיק ללמוד נפסקת פעולת המנגנון – הוא הופך חסר תועלת ומתחיל למות... בלי האימון הדרוש לתחזוק המנגנון, כושר הלמידה של המוח מתחיל להתדרדר.
כדי להפיק מכל אדם עוד ועוד, אנו צריכים לאפשר לו לגדול, לצמוח ולהתפתח...
לעתים נאמר לעצמנו שיש לנו עובדים גרועים, או שגיוס כוח האדם לוקה בחסר ואי אפשר למצוא עובדים מצוינים אז חבל להשקיע... זה הזמן לקחת אחריות, לגלות מעורבות ולהבין שאין מחר, ועכשיו הוא הזמן הטוב ביותר להשקיע בעובדים שלנו, כדי שנוכל לקטוף את הפרות כמה שיותר מהר... יש תפקידים רבים כמו מחלקות שירות טלמרקטינג ומכירות שהשחיקה בהם גדולה מאוד, וכתוצאה משחיקה זו נפגע השירות ללקוח. לעתים נובעת השחיקה מניהול בעייתי או מהיעדר משוב, חניכה ואימון. אימון מנהלים והדרכת עובדים מחזקים את העובדים ומשמרים שירות איכותי לאורך זמן. בעקבות אימון והדרכה יתגלו עובדים נרפים ככוכבים, צוותים יפתיעו בתוצאותת שלהם ותחושת הניכור המופיעה לעתים קרובות בין הארגון לעובדיו תתחלף במעורבות ובשותפות לדרך.
| ||||
|