מלכודות הזמן שלנו- התבדרות משימות
מאמרים מקצועיים » ניהול זמן ומשימות |
קרה לכם שהגעתם לעבודה עם תכנית סדורה של משימות שתכננתם לעשות היום, ובסוף היום יצאתם מתוסכלים שלא הספקתם כלום? בואו ננסה להיזכר איך זה קרה... הגעתם לעבודה, הכנתם קפה ופגשתם במטבח את "רותי" שחזרה עכשיו מטיול בתאילנד. פטפטתם ושמעתם סיפורים מרתקים. אח"כ בדרך חזרה לחדרכם פגשתם אחד המנהלים שלכם, שהזכיר לכם להעביר לו דוח מעודכן של צפי המכירות. הגעתם לחדר ומיד הוצאתם לו את הדוח כדי שירד מכם.
אח"כ התחלתם בכתיבת דוח הפקת הלקחים מפעילות השיווק האחרונה (המשימה הראשונה שהייתה מתוכננת היום...). תוך כדי נכנסו לחדרכם 5 אנשים שונים שבקשו עזרה במציאת פתרונות לבעיה שצצה. עזרתם, ברור אלא מה? הגיעה הפסקת הצהרים ויצאתם לאכול משהו, כשחזרתם השאירו לכם על השולחן כמה דברים חדשים לטפל בהם. אמרו שדחוף... לא הייתם בטוחים שזה מאד דחוף אבל טיפלתם. הכי נוח לטפל ולגמור. הגיעה השעה ארבע, הסתכלתם ברשימת המשימות שתכננתם וראיתם שלא סיימתם אפילו את הראשונה... אני בטוחה שכל מי שקורא עכשיו מחייך לעצמו כי זה קרה לו יותר מפעם אחת. למה זה קורה? כי אנו שבויים במלכודות זמן נפוצות "התמכרות לדחוף" ו"לא נעים חברתי". אלו שתיים ממלכודות הזמן הרבות, שמקשות עלינו להיות אפקטיביים ונותנות לאחרים לנהל לנו את החיים.
אז על קצה המזלג, מה עושים כדי לנהל טוב יותר את הזמן???
להזמנת סדנאות לעובדים ומנהלים: ניהול עצמי במגבלות של זמן |