972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

מלכודות הזמן שלנו- התבדרות משימות

מאמרים מקצועיים » ניהול זמן ומשימות
 

קרה לכם שהגעתם לעבודה עם תכנית סדורה של משימות שתכננתם לעשות היום, ובסוף היום יצאתם מתוסכלים שלא הספקתם כלום? בואו ננסה להיזכר איך זה קרה...

הגעתם לעבודה, הכנתם קפה ופגשתם במטבח את "רותי" שחזרה עכשיו מטיול בתאילנד. פטפטתם ושמעתם סיפורים מרתקים. אח"כ בדרך חזרה לחדרכם פגשתם אחד המנהלים שלכם, שהזכיר לכם להעביר לו דוח מעודכן של צפי המכירות. הגעתם לחדר ומיד הוצאתם לו את הדוח כדי שירד מכם.

 

אח"כ התחלתם בכתיבת דוח הפקת הלקחים מפעילות השיווק האחרונה (המשימה הראשונה שהייתה מתוכננת היום...). תוך כדי נכנסו לחדרכם 5 אנשים שונים שבקשו עזרה במציאת פתרונות לבעיה שצצה. עזרתם, ברור אלא מה? הגיעה הפסקת הצהרים ויצאתם לאכול משהו, כשחזרתם השאירו לכם על השולחן כמה דברים חדשים לטפל בהם. אמרו שדחוף... לא הייתם בטוחים שזה מאד דחוף אבל טיפלתם. הכי נוח לטפל ולגמור. הגיעה השעה ארבע, הסתכלתם ברשימת המשימות שתכננתם וראיתם שלא סיימתם אפילו את הראשונה...

סדנת ניהול זמן בהנחיית צוות אודם

אני בטוחה שכל מי שקורא עכשיו מחייך לעצמו כי זה קרה לו יותר מפעם אחת. למה זה קורה?

כי אנו שבויים במלכודות זמן נפוצות  "התמכרות לדחוף" ו"לא נעים חברתי". אלו שתיים ממלכודות הזמן  הרבות, שמקשות עלינו להיות אפקטיביים ונותנות לאחרים לנהל לנו את החיים. 

 

אז  על קצה המזלג, מה עושים כדי לנהל טוב יותר את הזמן???

  1. היו מודעים למלכודת החברתית- לא כל מפגש עם עמית לעבודה, נכון להפוך למפגש חברתי. היו מודעים שהיגררויות כאלו,  יובילו אתכם לתסכול בסוף יום העבודה, משום שמילאתם אותו באירועים רבים שאינם מתוכננים. הזמן הוא כמו קופסא. אם תמלאו אותה באבנים קטנות לא יהיה מקום לגדולות והחשובות. וזה לא אומר שאנחנו לא נחמדים- בהחלט מתאים שתקדישו לחברים זמן ראוי ומתוכנן.

  2. לא כל מה שמוצג שהוא דחוף הוא באמת דחוף יותר מהמשימות שברשימה שלכם- אל תתנו לדברים אלו עדיפות על התוכנית שלכם.

  3. עבדו עם חלונות זמן כולל חלון זמן לבלת"מ- אם אתם נותני שירות ומחוייבים לטפל בפניות דחופות, תכננו באופן ראלי את היום שלכם כולל השארת זמן לבלתי מתוכנן, כך לא תהיו מתוסכלים בסוף יום העבודה.

  4. זכרו שאחרים גדלים ומתפתחים כשאתם נותנים להם להתמודד ולמצוא פתרונות-  מנהלים שימשיכו עם תכנית העבודה שלהם ויתנו לצוות להתמודד עם בעיות, ישיגו בטווח ארוך תוצאות טובות יותר.

  5.  ניהול זמן באופן כללי – מלבד ניהול העבודה עצמה, שינויים ודברים דומים במרחב העבודה עצמו חשוב לדעת לנהל את הזמן שלנו בהסתכלות רחבה. כלומר, לזהות בעיות ומשימות בחיים האישיים, בחיי המשפחה וכו' ולדעת לנהל את הזמן באופן בו אנחנו מצליחים גם לנהל את החיים האישיים וגם את חיי העבודה. 

  6. ואחרון, העדיפו פעולה יזומה על מגיבה- כך תנהלו טוב יותר את הזמן שלכם.  

 לעמוד סדנת ניהול זמן

להזמנת סדנאות לעובדים ומנהלים: ניהול עצמי במגבלות של זמן
או פנו למשרד 03-5358511