פיתוח ארגוני מהו?
מאמרים מקצועיים » פיתוח ארגוני |
אחד ממאפייניהם הבולטים ביותר של ארגונים כיום מתייחס לדינמיות הרבה הנדרשת להישרדותם, על רקע המציאות המשתנה באופן מהיר, תדיר וכחלק מהתחרות הגבוהה השוררת בשוק. השינויים שחווים הארגונים עשוי לבוא לביטוי באמצעות רכישות, מיזוגים, שינויי אסטרטגיה ואו שינויים בתפיסת תפקיד.
מחקרים שנעשו בתחום עולה ששיעור לא מבוטל מהארגונים השונים עלולים לחוות אי הצלחה במהלך הכנסת שינויים כלשהם, כשהסיבה העיקרית קשורה על פי רוב לגורם האנושי וחוסר היכולת להטמיע ולהכיל את השינויים.
פיתוח ארגוני הינו תהליך המערב בתוכו יועצים ארגוניים מקצועיים לצורך שיפור היכולות הפנים- ארגוניות והובלת תהליכי שינוי בארגון, זאת במטרה להביא למינוף הביצועים עד לכדי מיצוי מיטבי של הפוטנציאל הטמון בארגון ויציבות תפעולית המותאמת לצרכים המשתנים.
התאמה אופטימלית לחברות המעוניינות ליישם שינויים בדרך מושכלת ויציבהאנחנו באודם, פיתוח כישורים בעסקים, מאמינים שפיתוח ארגוני כולל בתוכו שלושה רבדים עיקריים: המבני, הצוותי והרובד האישי. מתוך מטרה לשפר את התהליכים בכל רמות הארגון. הפיתוח הארגוני מותאם בעיקר לחברות הנמצאות בתהליכי שינוי ומעוניינות ליישם את השינויים הללו בדרך מושכלת ויציבה.
התהליך כרוך באבחון, העוזר למפות את התנהלותו של הארגון על כל נהליו, מחלקותיו, צוותיו, מנהליו, ועובדיו- מבחינת ההיבט ההיררכי ושיטות העבודה הנהוגות במקום ומבחינת מוטיבציית עובדים והתקשורת הפנים- ארגונית. בתום האבחון מתקיים שלב ניתוח הממצאים, הסקת מסקנות והפקת לקחים, המהווים בסיס להתוויית תכנית פרטנית המכוונת לשיפור התנהלותו והעצמת כוחו של הארגון.
תפישה רעיונית פרקטית למצוינות תפעולית, ניהולית ועסקיתישנן כיום כמה מתודות ואסכולות שונות לפיתוח ארגוני שהעיקריות שבהן כוללות פיתוח מנהלים, פיתוח העובדים, שיפור התקשורת הבין-אישית, ניהול קונפליקטים, הטמעת התנהגויות על פי תפישת ה- Lean Management ועוד.
חברת "אודם" מעמידה לרשות לקוחותיה מגוון אפשרויות לליווי ותמיכה במתכונת של סדנאות ממוקדות, הרצאות, ייעוץ ופיתוח ארגוני וכן אימון אישי. הסדנאות להכשרת מנהלים מיועדות להקניית כלים יעילים ליישום השינוי המבוקש, תוך כדי חיזוק הגמישות המחשבתית וההתנהגותית, פיתוח כישורים רב מערכתיים ופיתוח היכולת להניע עובדים להטמעת התנהגויות ולשינויי תפישה והרגלים.
מחברת אודם מסבירים כי Lean Management מהווה תפישה רעיונית פרקטית למצוינות תפעולית, ניהולית ועסקית. מדובר בשיטה המאפשרת צמצום ליקויים ועלויות בתהליך העבודה, שיפור הגמישות התפעולית, שיפור מעורבות העובדים ושיפור ברווחיות הארגון לאורך זמן. |