972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

ניהול זמן -חשיבות הזמן שלכאורה לא עושים בו כלום/עדנה קורן

מאמרים מקצועיים » ניהול זמן ומשימות
 

מאת עדנה קורן

לחיות זה בעצם להחזיק בשק של מחוייבויות ומשימות הדורשות ניהול זמן אפקטיבי. זה נכון גם בעבודה, גם בניהול משפחה או פנאי ובכל דבר כמעט. אפילו חופשה, יכולה לייצר תחושת החמצה אם לא ננהל את עצמנו היטב בהתאם להעדפות שלנו. 

כשאנו בוחנים את המושג ניהול זמן אחת השאלות המעניינות היא האם להיות עמוס זה טוב או לא?
מצד אחד כאשר אנחנו מרגישים עמוסים, זה אומר שאנחנו בעשייה מתמדת, אבל וזה אבל גדול, עצם זה שאנחנו עסוקים לא  בהכרח אומר שאנחנו עושים את הדברים הנכונים.

 

ניהול זמן נכון לסיפוק טוטאלי

האלף בית של ניהול עצמי במגבלות זמן, זה לבחור נכון במה לעסוק  בעצמי ובמה להוריד לאחרים-זה מה שנקרא האצלת סמכויות ואחריות. יתרה מכך, בניהול זמן נכון יש חשיבות להפסקות ויצירת זמנים "מתים" שבונות  את המוטיבציה ואת המסוגלות לחשיבה ממעלה שנייה המייצרת מבט על וסינתזה על האירועים.

 

לאדם  שעובד כשכיר  היעדים והמשימות בדר"כ מונחתות מלמעלה,  ואז הוא צריך ללמוד לנהל את עצמו אל מול היעדים הללו. בתוך הארגון, מנהל עלול להיגרר לעסוק כל הזמנים בדברים הדחופים, ולהזניח דברים חשובים כמו פיתוח אנשים או תוכניות לטווח ארוך, אבל אם הארגון הוא היררכי, בדר"כ יש  מעליו גורם בכיר יותר, שיעשה עליו בקרה בנושאים כאלו. לעיתים אלו מחלקות משאבי אנוש, לעיתים מדדי בקרה של הארגון ולעיתים מנהל בכיר מוצלח במיוחד. 

כשמדובר ביזמים ועצמאים, להיות עסוק כל כך בשוטף, עלול להיות אפילו קצת מסוכן. עשייה מתמדת הממוקדת בדחוף, אינה מאפשרת לאדם רגעים של שלווה, וזה עלול לפגוע בחשיבה קדימה, בפיתוח העתיד, ובכלל לשבש את עצם קיום העסק או היזמות.

ניהול זמן נכון בעבודה ובחיים

גם בלו"ז עמוס, חשוב לייצר  "זמן נינוח" שנותן זמן לשהות בחשיבה ולהרהר על דברים שלא היינו חושבים עליהם, כאשר אנחנו מאד עסוקים. כיום, עם כל הטלפונים החכמים,  שממלאים כל רגע פנוי שלנו, אבדנו כבר את היכולת לא לעשות כלום.

לכל אחד בכל מקום עבודה, הזמן הזה הוא נכס, ובמיוחד ליזמים ועצמאים, כי אז גלגלים מתחילים לעבוד ולייצר רעיונות חדשים לפיתוח העסק או לפיתוח המוצר. אם נייצר את הלו"ז שלנו כל כך עמוס אנו עלולים לפגוע בדברים שנוצרים דווקא ברגעים של רגיעה ונינוחות.   

ויש הרבה דברים, שאני אוכל להבין במיוחד ברגעים האלו. ניהול זמן בעבודה זוהי חשיבה על התהליך ולא על התוצאות, וחשיבה מסוג זה יכולה לייצר לי קפיצות מחשבה שהתוצאה שלה תהיה שדרוג תהליכים, חיבור בין תחומים שאינם מובנים מאליהם ובעזרתם נוכל לייצר משהו חדש, וכל זה רק בגלל שאפשרנו לעצמנו, להיות שעה בתוך ריק.

 

אז קודם כל, דאגו לעצמכם להפסקות בתוך יום עבודה, ואל תנסו להכניס גם להפסקה מעבר על מיילים או קריאת דוח, אלא פשוט תנו לעצמכם להיות באמת בהפסקה. לעשות טיול קצר עם הכלב, להתבונן בסביבה  ולפטפט בצורה לא מתוכננת עם אדם זר.  אם תרשו לעצמכם  פסקי זמן כאלו, יהיה להם ערך מוסף חיובי.  אני בטוחה.