מהו חוסן אישי ואיך ניישם אותו בארגון שלנו? / צילה חי שפריי
מאמרים מקצועיים » העשרה והעצמה |
ארגונים מכל המגזרים והתחומים, משקיעים היום מחשבה מעמיקה ורבה בעיצוב סביבות עבודה שיבטיחו את רווחת העובדים בכל התחומים. מחקרים רבים מראים כי עובדים עם בריאות איתנה, מורל גבוה וחוסן רגשי יציב, הם עובדים נאמנים ופרודוקטיביים יותר.
לכן, כיום נחשב חוסן אישי וארגוני כחלק בלתי נפרד מכל קורס ניהול עובדים. אז מהו בדיוק חוסן אישי וכיצד הוא משפיע על סביבות העבודה? כאן אספנו כמה עובדות על ההיבט החשוב הזה בתחום הניהול והעיצוב הארגוני שיאפשרו לך ליהנות מיתרונות חדשים בסביבת העבודה. אז מהו בעצם חוסן ארגוני וחוסן אישי?במובנו הרחב ביותר, עוסק חוסן אישי במכלול היכולות המאפשרות לאדם לנהל שגרה מיטיבה, להתמודד עם מצבי לחץ ולהשתקם ביעילות לאחר משברים. במקום העבודה, בבואנו לדבר על חוסן ארגוני, מתייחס המונח לשלל מיומנויות ניהול המאפשרות ליישם מדיניות שתטיב עם הארגון ועם כלל הפרטים המרכיבים אותו אל מול אתגרים ואיומים, תוך שמירה על רווחה רגשית, בריאותיות ונפשית. אתגרים כמו לחץ בעבודה, סביבת עבודה בלתי נעימה ושינויים תכופים הדורשים הסתגלות מחודשת משאירים עם הזמן חותם בצוות העובדים. בהתחשב בעובדה שאנו מבלים לפחות שליש מחיינו במקום העבודה, מדובר בהיבט שאין להקל בו. אז איך מיישמים חוסן ארגוני כחלק מקורס ניהול עובדים?כיום, עסקים רבים משלבים כחלק מתוכניות ההכשרה שלהם קורס ניהול עובדים המתמקד בחוסן ארגוני ואישי. במהלך הקורס נלמדות שלל מיומנויות ניהול וכישורים לכלל צוותי העובדים.
|