972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

מהו חוסן אישי ואיך ניישם אותו בארגון שלנו? / צילה חי שפריי

מאמרים מקצועיים » העשרה והעצמה
 

ארגונים מכל המגזרים והתחומים, משקיעים היום מחשבה מעמיקה ורבה בעיצוב סביבות עבודה שיבטיחו את רווחת העובדים בכל התחומים. מחקרים רבים מראים כי עובדים עם בריאות איתנה, מורל גבוה וחוסן רגשי יציב, הם עובדים נאמנים ופרודוקטיביים יותר.

 

לכן, כיום נחשב חוסן אישי וארגוני כחלק בלתי נפרד מכל קורס ניהול עובדים. אז מהו בדיוק חוסן אישי וכיצד הוא משפיע על סביבות העבודה? כאן אספנו כמה עובדות על ההיבט החשוב הזה בתחום הניהול והעיצוב הארגוני שיאפשרו לך ליהנות מיתרונות חדשים בסביבת העבודה.

 

אז מהו בעצם חוסן ארגוני וחוסן אישי?

במובנו הרחב ביותר, עוסק חוסן אישי במכלול היכולות המאפשרות לאדם לנהל שגרה מיטיבה, להתמודד עם מצבי לחץ ולהשתקם ביעילות לאחר משברים. במקום העבודה, בבואנו לדבר על חוסן ארגוני, מתייחס המונח לשלל מיומנויות ניהול המאפשרות ליישם מדיניות שתטיב עם הארגון ועם כלל הפרטים המרכיבים אותו אל מול אתגרים ואיומים, תוך שמירה על רווחה רגשית, בריאותיות ונפשית.  

אתגרים כמו לחץ בעבודה, סביבת עבודה בלתי נעימה ושינויים תכופים הדורשים הסתגלות מחודשת משאירים עם הזמן חותם בצוות העובדים. בהתחשב בעובדה שאנו מבלים לפחות שליש מחיינו במקום העבודה, מדובר בהיבט שאין להקל בו.

 

אז איך מיישמים חוסן ארגוני כחלק מקורס ניהול עובדים?

כיום, עסקים רבים משלבים כחלק מתוכניות ההכשרה שלהם קורס ניהול עובדים המתמקד בחוסן ארגוני ואישי. במהלך הקורס נלמדות שלל מיומנויות ניהול וכישורים לכלל צוותי העובדים.

  • מיומנויות ויסות רגשי – היכולת להכיל תסכול, לתקשר ביעילות ולזהות דפוסי חשיבה והתנהגות בסביבת העבודה הם המפתח ליצירת חוויית עבודה טובה יותר.
  • קורס עמידה מול קהל – בין אם מדובר בפרזנטציה, השתתפויות בכנסים או בדיבור בישיבות רבות משתתפים, לעתים קרובות העובדים שלנו נדרשים להציג דברים מול מספר רב של אנשים. פחד במה נחשב כגורם החרדה מס' 1, אפילו יותר מהפחד ממוות. לכן, קורס עמידה מול קהל מהווה חלק בלתי נפרד מהניהול הרגשי של העובד.
  • ניהול זמן – ככל שהעובד יהיה יעיל יותר עם הזמן שלו, כך יוכל לנהל את עצמו באופן מיטיב, להפחית לחץ בעבודה ולמנוע שחיקה.
  • מיומנויות ניהול משברים – כיצד מתנהל ארגון תחת איומים ואתגרים? כיצד מגיבים הצוותים למשבר וכיצד מגייסים אותם כדי לצלוח אותם יחד? סט נרחב של מיומנויות יאפשר למנהלים שלך להתמודד עם השאלות הללו בצורה הטובה ביותר.
  • מיומנויות נטוורקינג  - בניית רשת קשרים רחבה וחזקה היא חלק בלתי נפרד ממיומנויות ניהול חיוניות בארגון. היכולת לנהל יחסי אנוש טובים ולמצוא שותפים ליוזמות יאפשרו לאדם לפתח את עצמו בכל תחומי החיים.