חינוך פיננסי- להמציא את המתנה מחדש
מאמרים מקצועיים » העשרה והעצמה |
כל חודש בערך אנחנו מוצאים את עצמנו צריכים לקנות מתנה. יום המשפחה, יומולדת לחבר או חברה, חג האהבה חג שמח ווסתם יום של חג.
לפנק זה לתת תשומת לב ובטח נחמד לקבל תשומת לב. בכל זאת, בעידן של שפע אינסופי כדאי לבחור באסטרטגיה חדשה מול כל דוכני המתנות שממלאים את הקניונים.
זמנים השתנו בכל מה שקשור לקניות ובטח לקניית מתנות. בשנות ה-70 היינו מחכים לחג כדי לקנות בגד או נעליים חדשות. בחנוכה או פורים היינו מקבלים כסף כמתנה (דמי חנוכה) ואז היינו ממש מתרגשים מחופש הפעולה שניתן לנו להוציא את הכסף כראות עיננו.
גם בגיל 15 הנעורים,כשארגנו מסיבות יומולדת, שילמנו על כל הוצאות החגיגה, והחברים שבאו לחגוג איתנו, הביאו מתנה וברכה. היום, יותר ויותר רואים חגיגות ומסיבות שבאים רק לרקוד, לאכול או לשתות ובמקום להביא מתנה אני משלם על הבילוי.. ונגמר.
יש משהו במתנה שמשדר נתינה מיוחדת, מחשבה על מישהו ועל איך אני יכול לשמח אותו, מתנה משמעותית היא כזו שמותאמת לאדם שיקבל אותה.
בעידן של צרכנות וקניינות, כדי שיהיו לנו המון סיבות לקניות, המצאנו עוד המון ימי חג, ובלהט הקניות, והשתנתה לגמרי המשמעות של קניית מתנה כמשהו מסקרן שמחכים ומצפים לו.. אז איך לחשוב מחוץ לקופסא בנושא מתנות ועל הדרך גם להתנהל טוב יותר מבחינה פיננסית.
|