שיווק ומכירה ממקום אחר
מאמרים מקצועיים » שיפור מכירות ושירות | ||
חשיבה ממקום אחר על שיווק מוצריםמאת טלי נוי
לא פעם, ערוצי המדיה השונים נדמים כמו זירת לחימה של גבינות / לחמים/ בשמים / תכניות חיסכון וערב רב של דילים והצעות. לפעמים, מרוב תשומת הלב שניתנת למוצרים, שוכחים מה הלקוח באמת צריך או רוצה. כשאנו שבויים בקונספט השיווק המסורתי אנו עלולים להתעלם מאפשרויות רבות אחרות שעומדות בפנינו להגיע ללקוח ולפגוש אותו במיוחד במקומות הפחות צפויים. כך למשל, פנייה לקהל חדש עבור מוצר קיים, או פנייה לקהל קיים בדרכים אחרות עשויה להביא לקפיצה עצומה במכירות.
במקרה המדובר, החברה היתה רגילה כל כך בשיווק ופרסום המוצר באופן מסוים, לפיו מתנהל כל השוק בקטגוריה זו, עד כי לא חשבה לבדוק את הצרכים האמיתיים בשטח ולגלות קהל אחר לגמרי (50% ממשתמשי המוצר!) שאליהם לא מתבצעת כלל פנייה לרכישת המוצר. לאחר בדיקה ראשונית של הטקטיקה, ניתן היה לחשוב על עיצוב שונה למוצר, לתכנן את מיקומו החדש בחנויות הרלוונטיות ולהכין מבצעים אחרים, שאינם מבצעי מחיר.
בדיקת צרכי הלקוח באופן יצירתי, תאפשר פרסום מפתיע בצינורות אחרים ויצירת שיתופי פעולה והצגת המוצרים במקומות שבהם אין הצפה של מתחרים. אופן פעולה זה יצור אצל הלקוחות פתיחות רעיונית ונכונות להקשבה, ולכך תהיה השפעה מיידית על המכירות.
בנוסף, תמיד כדאי לעודד יצירתיות וחדשנות בתהליכי רוחב בתוך הארגון. כאשר כל העובדים יהיו מכווני חדשנות ויצירתיות תוכלו לקבל רעיונות מצויינים שיקדמו את החברה וגם את תחושת הסיפוק של העובדים , כגורם המשפיע ומעצים את החברה שלהם.
סדנת מכירות נועדה להאיץ את הביצועים שמטרתה לשפר את כישורי המכירות של נציג הארגון. סדנאות מכירות מכסות מגוון נושאים כמו פילוח לקוחות, הצעות מכירות, חיפוש פוטנציאלי נכון של לקוח, טכניקות סגירת עסקה ובניית ערכת כלים לתהליך המכירה | ||
|