סדנאות מנהלים - ממנהל בפוטנציה למנהיגות מנצחת!
אין עוררין על כך, שהלימודים בבתי הספר ובפקולטות למנהל עסקים, מעניקים ידע תאורטי רחב ומעמיק, שמסייע למנהלים לראות את התמונה הרחבה בעולם הניהול, אולם, המציאות מלמדת, שיש צורך בהכשרה מעשית כדי להכין את מנהלי העתיד להתמודדויות בעולם האמיתי בו מתנהלים העסקים.
בעולם האמיתי נאלצים המנהלים להתמודד מול דילמות יום יומיות, ולשלב בין תכנון, אסטרטגיות, ניהול אנשים, ניהול ומשימות בחירת סדרי עדיפויות והתמודדות עם קונפליקטים. מנהלים צריכים לתקשר בצורה אופטימלית תוך כדי התמודדות עם תרחישים בלתי צפויים ודילמות ניהוליות שונות.
כל אלו הופכים את מלאכת הניהול למורכבת ומאתגרת במיוחד. לאור העובדה שתפקיד המנהל אינו מגיע עם "הוראות הפעלה", אז רק הכשרה וניסיון מקדמים את המנהל להצלחה בתפקיד. ארגונים המכבדים את עצמם ושואפים להצלחה, ראוי שיתנו מקום של ממש לסדנאות הכשרה למנהלים, לאורך כל השנה. זה יכול להיות באמצעות תוכניות פיתוח מנהלים או באמצעות חדר כושר ניהולי שהמנהלים בוחרים את הנושאים הרלוונטים להם.
סדנאות מנהלים מעניקות כלים המאפשרים לכל מנהלהם לגלות את נקודות העיוורון שלו וכך לשפר כישורים ולהתמודד באופן יעיל עם לחצים ודרישות, ובעיקר למצוא את הדרך האופטימלית למיצוי העובדים שלו.
מנהיגות מעצבת הפועלת ממקום של ערכים, יושרה ומסוגלות עצמית
בחברת אודם מתמחים בפיתוח כישורים בעסקים ומאמינים שיש בכל מנהל טוב גם כישרון טבעי, אולם לא די בכישורים מולדים כדי להפוך מנהיג למנהל איכותי, כזה היודע לעשות שימוש מיטבי בכריזמה האישית שלו במטרה להשפיע על אנשיו ולהוביל אותם אל עבר המטרה המשותפת והשגת היעד.
כיום יש היצע רחב של סדנאות מנהלים המתקיימות בכיתה או בשטח. סדנאות מנהיגות, סדנאות לניהול שינויים, סדנאות מיומנויות ניהול בסיסיות ומתקדמות, סדנאות של טכניקות מכירה אפקטיביות כמו גם סדנאות לניהול צוות ושיפור מיומנויות תקשורת. חלקן מכוונות להדרכת מנהלים בהיבט המקצועי בעוד אחרות מתמקדות בהעצמה אישית ורכישת מיומנויות למנהיגות מעצבת, כזו המאפשרת להם לפעול ממקום של ערכים, יושרה ומסוגלות עצמית, תוך כדי זיהוי הזדמנויות וחתירה לשינויים לטובת הארגון ומינופו.
סדנת מיומנות חדשה וחשובה למנהלים- ניהול מעגלי דיון
אחת מסדנאות המנהלים המובילות באודם, שמסווגת ברשימת הסדנאות החדשניות ביותר, היא "ניהול מעגלי דיון". מדובר בסדנה מעצימה וחווייתית, המאפשרת למנהלים לקבל כלים כמנחים ומובילי דיון, וזאת משום שאחת התובנות שלנו באודם שעולם הניהול החדש, מחייב את המנהל לשלוט במיומנות זו . מנהלים מרבים לקיים שיח עם מעגלי לקוחות ועובדים, ישיבות עומק ומעגלי דיון וחשיבה, וכן המיומנות הזו חשובה לזיהוי צרכים ואיתור פתרונות לקידום תכניות, פיתוח מוצרים, קידום הארגון וכיוצא בזה.
בחברת אודם מציינים שהסדנה "ניהול מעגלי דיון" הפכה לתוכן יחודי בתוכניות פיתוח מנהלים, שכן היא מספקת מיומנויות וכלים מהותיים להובלת סיעור מוחות מול לקוחות, ספקים ועובדים, תוך כדי התמודדות אפקטיבית עם אתגרים וקשיים שעשויים לצוץ ולהפתיע במהלך דיונים. הסדנה עוסקת, בין היתר, בתכנון מבנה הדיון והובלתו, תוך חיזוק הביטחון העצמי והמיומנות המאפשרת לשאול את השאלות הנכונות לצורך איסוף מידע והובלה אל המטרה.