המדריך לבחירת סגנון ניהול קונפליקטים בזירה העסקית
מאמרים מקצועיים » שיפור מכירות ושירות | ||||||
מחקרים מראים, שאנו משקיעים כ-30% מהזמן שלנו בניהול קונפליקטים. כל שינוי בעבודה ובחיים עשוי לשמש בסיס לקונפליקט. הקונפליקט מהווה מצב שבו מתקיימים ניגודי אינטרסים של שני צדדים או יותר.
קונפליקטים יכולים להיות על דעות, מטרות או תפיסת צרכים. כפי שישנם מספר סגנונות תקשורת, שיכולים להתפתח ולהשתנות באופן דינמי בהתאם לסיטואציה ולנסיבות התרחיש, כך גם בנוגע למחלוקות ולקונפליקטים, ניתן ללמוד להתנהל איתם בכבוד ובהצלחה.
בחברת אודם מציינים, שהקונפליקט הינו תופעה אנושית, שעשויה להתרחש כל אימת שיש התנגשות בין דעות שונות, אוריינטציות שונות ואינטרסים שונים במשפחה, בקהילה, בתוך ארגונים, בין מדינות וכן הלאה.
ניהול מצבי קונפליקט בזמן אמת
קונפליקטים מתמשכים בסביבת העבודה משפיעים ישירות על שחיקה, ירידה בתפוקות וירידת מוטיבציה ניכרת. התמודדות אפקטיבית מול קונפליקטים תלויה בשני פרמטרים: מידת העניין שיש לאדם בהשגת האינטרסים שלו לעומת האינטרסים של הצד שכנגד ובחירת הסגנון האפקטיבי לניהול הקונפליקט.
קיימים בזירה העסקית לפחות חמישה סגנונות לניהול קונפליקטים: האסטרטגיה התחרותית, אסטרטגיית הוויתור, אסטרטגיית ההימנעות, שיתוף הפעולה או הפשרה.
אסטרטגיית ההימנעות ואסטרטגיית שיתוף הפעולה בדרך של פשרה
בחברת אודם מציינים, שניהול קונפליקטים בדרך של פשרה הוא מצב ביניים בין תחרותיות לוויתור. סגנון התמודדות זה מטרתו למצוא שביל ביניים, שיהווה פתרון ישים, תועלתני ומקובל על כל הצדדים.
באופן כזה שני הצדדים המתפשרים יבינו שהפשרה היא דרך "לטשטש" את סלע המחלוקת. בתהליך גישור שמתנהל בדרך מלאת סבלנות ויצירתיות, בסופו של דבר שני הצדדים מוצאים עצמם בתחושה של הוקרת תודה על הקונפליקט, כי בהחלט ייתכן שניהול הפתרון של הקונפליקט, הניב פתרון הרבה יותר טוב, מאשר אם לא היה נוצר הקונפליקט. | ||||||
|
לקבלת תוכנית מותאמת לארגון שלך השאר פרטים: