972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

בסביבת עבודה טובה

מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם
 

בימינו, ככל שנכנסים הדורות הצעירים לעולם העבודה דור ה-Y ודור ה-Z, האווירה והדינמיקה במקום העבודה חשובים לאין שיעור. היום נהוג לחשוב על המוח כעל איבר דינאמי, שלא נראה זהה לעצמו כמו בתקופות קודמות.  חוויות שאנחנו חווים משנות את מבנה המוח שלנו. המוח בנוי מרשת של קשרים, והחוויות שאנו חווים במהלך חיינו יכולות לקשור קשרים חדשים ולהחליש אחרים. כך שאם הסביבה שלנו מיטבית, אנחנו מחזקים קשרים טובים במוח ומייצרים לנו חוויה חיובית.

 

אחת הסדנאות המבוקשות אצלנו, באודם, היא סדנא לניהול רגשות כדי להתמודד עם ניהול קונפליקטים. כמה קורה לנו שאנחנו יושבים בפגישה עם קולגה ומיד מרגישים אי נוחות, תסכול כעס ולפעמים אפילו זעם?

 

מחקרים מראים שכשאנחנו בסטרס, הגוף שלנו נוטה להבחין במסרים מאיימים ולהתעלם ממסרים חיוביים. שימו לב- כשאתם יוצאים מפגישה עם מישהו שאתם פחות מחבבים, לרוב אחרי הפגישה,  תמצאו את כל ההוכחות שיחזקו את העמדה הזאת.

 

ברגעי המתח הללו המוח מחלק את העולם לשניים, על מנת להקל עצמו, והרבה פעמים החלוקה הדיכוטומית תחלק ל"טוב" ו"רע"- FRIEND OR FOE. אחת מהתובנות היא לייצר סביבה אוהדת ומעודדת. סביבה כזאת בונה על הכוחות והעוצמות של העובד. היא מדגישה את היכולת של העובד, מעלה את הערך העצמי שלו ובסופו של דבר גם את ביצועיו.

 

מחקר של פרופ' דואק מגדיר התנהגות של שני סוגי תבניות חשיבה: חשיבה מתפתחת וחשיבה מקובעת. החשיבה המקובעת מניחה שהאופי והאינטליגנציה שלנו הם ערך מוחלט שאינו ניתן לשינוי. משם כך הצלחה נתפסת כאישור. לאנשים עם מודעות כזו יהיה מאוד קשה להיכשל משום שכישלון הופך לחלק מההגדרה העצמית שלהם.

 

בעלי תבנית חשיבה מתפתחת יראו באתגר כבסיס לגדילה. התשוקה שלהם תהיה ללמידה ולא לאישורים חיצוניים. השאיפה שלהם היא לא לעסוק בהעמדת פנים ובהסתרת מגרעות, אלא מתמודדים איתם ומנסים להתגבר עליהם.

 

בני דור ה-Y וה- Z  הם לרוב בעלי חשיבה מתפתחת. חשוב להם לאתגר את עצמם, להרגיש שהם חלק ממקום שהוא חיובי ולהרגיש שמקום העבודה הוא מקור עיקרי להתפתחות העצמית שלהם.

 

כמה טיפים למנהלים שביניכם

  1. אנו בתקופה של משובים לשנה הקרובה. נסו להפוך את המשוב למקום שבו העובד יכול לפתח את עצמו. אל תתנו הערכה יבשה על הביצועים, אלא נסו לתקשר עם תבנית החשיבה המתפתחת.
  2. נסו למדוד את האקלים הארגוני ברמת האוירה במשרד- האם מקום העבודה שאתם מנהלים מעודד פרגון ושמחה, או שיש תחושה של תחרות וביקורת קשה.
  3. אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים לשנות משהו באוירה במשרד, שריינו לכם משאבים לכך בתוכנית העבודה הקרובה. העניין הזה חשוב בדיוק כמו לטפל במשימות האחרות שלכם.