972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

ניהול זמן אפקטיבי בארגון

מאמרים מקצועיים » ניהול זמן ומשימות
 

השאיפה הארגונית הטבעית להפיק את המקסימום מכל שנייה, מצריכה ניהול עצמי נכון של כל אחד מהעובדים והמנהלים בחברה, וסנכרון מיטבי בין כולם הגורם לשימוש האפקטיבי ביותר בזמן העבודה הנתון. ניהול זמן נכון הוא למעשה ניהול עצמי נכון של כל עובד בתפעול משימותיו, ועבודה משותפת אפקטיבית בתוך המערכת הארגונית. סדנאות ניהול זמן מספקות למנהלים ולעובדים כלים רבי עוצמה המביאים ליישומו של תהליך זה.

 

רשימת מטלות ושימוש נכון ביומן

כאשר ממקמים משימות ביומן, לפעולה זו אפקט משמעותי ביותר. לפני הכול היא ממפה בפנינו את הדברים שיש לעשות כרשימת פעולות. לעצם קיומה של רשימת מטלות ישנה חשיבות גבוהה בסדר הפנימי שהיא יוצרת. לאחר מכן היא מאפשרת לנו לייצר סדר חשיבויות שלהן, ולאור זאת תהליך עבודה נכון וכמובן שיתוף של האנשים שמולם אנו עובדים. כלומר דווקא שיטה טכנית מכאנית של מיקום ביומן ולאחר מכן הוצאה לפועל, מנקה את הראש מהבלגאן ומאפשרת לנו להתפנות לעבודה נטו.

ניהול זמן אפקטיבי

תקשורת פתוחה

סדנאות פיתוח מנהלים מקנות כלים לבניית מערכת יחסים הדדית וטובה בין חברי צוות העובדים והמנהלים. מערכת כזו יוצרת תקשורת פתוחה המאפשרת שיתוף בלבטים, תעדוף נכון של משימות, הבנה של מהי רמת ההשקעה הנכונה שיש לשים בכל מטלה לאור הגדרת מטרות הצוות וכן הלאה. תקשורת פתוחה ובריאה היא תמיד מפתח ומנוף להצלחה.

 

זמינות ומתן שירות במסגרת ניהול זמן נכון

השאיפה לתת שירות טוב תמיד, בין אם ללקוחות, לקולגות או כשירות פנים ארגוני לעמיתים ולמנהלים שאנו עובדים מולם, עלולה לייצר שאיפה לזמינות תמידית. אך מצב זה אינו יעיל ופוגם בניהול הנכון של שטף העבודה והמשימות. תהליך הכנת הרשימות ומיקומן ביומן, יוצר סדר בראש ומאפשר להבין מתי ניתן לחזור לכל אחד מהאנשים הזקוקים לשירות שלנו. באופן טבעי גם בתחום זה חשוב ליצור סדר עדיפויות נכון.

 

ניהול זמן נכון ואופטימלי מאפשר לאדם לעבוד באופן חכם, להמעיט את מידת הלחץ בזמן העבודה, לייעל את העבודה ומתיר לאנשים לנהל את העבודה ולא לתת לעבודה לנהל אותם. מנגד, ניהול זמן לקוי יכול להגביר את רמת הלחץ והחרדה בשגרת העבודה, ולייצר איבוד שליטה בשגרה. לכן, היכולת לנהל את הזמן שלנו באופן מיטבי היא אחד הדברים החשובים ביותר כדי להצליח בעבודה ובחיים. כאן נפרט על כמה חלק מהאספקטים של ניהול זמן, איך לומדים לנהל זמן ועוד .

 

חברת אודם המתמחה בפיתוח וייעוץ ארגוני, מניעה תהליכים שיוצרים אפקטיביות ארגונית מקסימלית. זאת מתוך עבודה על ניהול זמן נכון של כל אחד מהעובדים והמנהלים ושל בניית הקשר האפקטיבי ביותר ביניהם. ניסיון רב מראה, כי הקניית מיומנויות אלו מעלה משמעותית את התפוקה והתוצאות של הארגון.