972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

ניהול קונפליקטים ליצירת יחסי עבודה טובים בארגון

מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם
 

קונפליקט הוא מצב של עימות מתמשך, שברבות הזמן מחריף והופך למצב שבו בקרב כל אחד מהם מתפתחות נקודות רגישות, כואבות וטעונות. זאת בשונה ממצב של ויכוח, שבו התחלה אמצע וסוף נראים לעין, והוא יכול להתגלות ולחלוף במהלך יחסי עבודה טובים המאפשרים עבודה פורה. במצב של קונפליקט אם הזמן חולף והוא נותר ללא מענה, היחסים בין הצדדים המעורבים מתדרדרים והעבודה נפגעת. לכן יכולת ניהול קונפליקטים, היא מיומנות כה חשובה בקרב עובדים ומנהלים בארגון.

 

אחריות המנהל בתחום ניהול קונפליקטים

 

בראייה כלל ארגונית, המנהל כדמות מניעה, מובילה ובעלת השפעה, נושא באחריות גדולה בפתרונם הנכון והטוב של קונפליקטים המתעוררים בין עובדים. אחריות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכי פעולה שונות, בהתאם לאופן בו המנהל מחליט להגיב מתוך ארגז הכלים שברשותו בעת ניהול תהליך הפתרון.

 

בין אם מדובר על ניהול דור Y או עובדים מדורות אחרים, ישנן מספר נקודות ציון חשובות בדרך. ראשית חשוב מאוד לתת מקום לרגשות העולים בכל אחד מהצדדים, ללא שיפוטיות. בנוסף יש לזהות מהם הערכים המתנגשים, ומהם דפוסי ההתמודדות עם קונפליקטים הקיימים בכל אחד מהצדדים המעורבים.

 

מנהל צריך להיות אדם בעל יכולת התבוננות, שיקוף וניהול שיחות בונות. שיחות אלו יוליכו גם את העובדים בתוך תהליך שיאפשר להם זיהוי של הערכים החשובים להם ולאחרים, בנוסף לכך יאפשרו להם לזהות את דפוסי ניהול הקונפליקט הקיימים בהם, ויתנו להם כלים לאמץ בליווי המנהל תגובות אחרות לסיטואציה על מנת להביא לפתרונה. תגובה חדשה תבוא ממקום של קבלת האחר והמצב בו הוא נמצא, פתיחות לפתרון של ויתור, הבנה ויצירת שיתוף פעולה חדש.

 

מעגלי שיח: כלי עוצמתי בתחום ניהול קונפליקטים נכון

קורס מנהלים של חברת אודם הוא מקום בו המנהלים רוכשים כלים רבי עוצמה, ליצירת מערכות יחסים איכותיות בין חברי הצוותים שאותם הם מנהלים. אחד הכלים החשובים ביותר במהלך שינוי ארגוני, הוא היכולת הנרכשת לנהל מעגל שיח. השיחה במעגל יוצרת תקשורת פתוחה ובונה, ומאפשרת פתרון מתוך מחשבה משותפת בצוות. באופן טבעי בצוות שנבנה כך, יכולת ניהול קונפליקטים בקרב חבריו עולה לדרגה גבוהה באופן משמעותי מאוד.