סגנונות תקשורת בתוך המבנה הארגוני
מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם |
יכולת הניהול וההתנהלות שלנו בחיי היומיום, דפוסי החשיבה וסגנונות התקשורת, שונים ברמה הבין-אישית מאדם לאדם. הטיפוס שאנחנו כיום, למעשה, הינו תולדה של מבנה אישיותי מולד ומה שפיתחנו במרוצת השנים. הרבה מהשפעה שספגנו מגורמים סביבתיים חיצוניים, כמו לדוגמה התרחשויות שהתלוו אלינו לאורך חיינו, אינטראקציות יומיומיות, מערכות יחסים, נורמות חברתיות וכיוצא בזה שזורים בנו בתוך סגנון התקשורת האישי שלנו.
כלי עצמתי המאפשר אינטראקציה מיטבית ושיפור מערכות יחסים
מודל אדיג'ס, השאוב מתחום הפסיכולוגיה הארגונית, מסווג את בני האדם ל-4 טיפוסי תקשורת בהתאם לפרופילים מובנים, וכיום מרבים לעשות במודל הזה שימוש באימונים עסקיים. זיהוי סגנונות תקשורת מהווה כלי עצמתי שבאמצעותו ניתן לקיים אינטראקציה מיטבית עם אנשים בחיינו ולשפר מערכות יחסים. מחברת אודם מוסיפים, שאבחון סגנונות תקשורת בתוך המבנה הארגוני עשוי לשמש כאמצעי עזר אפקטיבי למיצוי הפוטנציאל העסקי.
לפי המודל, ניתן למנות ארבעה סוגים בולטים של סגנונות תקשורת בניהול והם:
היתרונות של השימוש במודל:
אצלנו מסבירים, שבמידה ומשכילים להבין את אותם סגנונות תקשורת הבין אישיות, אנו מטיבים לפענח את האנשים שמולנו, ובכך יודעים לפנות לכל אחד מהם בשפה שבה הוא דובר. בצורה זו משתפרים אפיקי התקשורת משמעותית. סדנה חוויתית, המאפשרת לתרגל אינטרקציה בין המשתתפים בהתאם למודל, מאפשרת לחוש מהי תקשורת במיטבה ולגרום לעובדים לרצות להשתמש במודל בחיי היום יום בעבודה.
אפילו מנהל מנוסה, יכול למצוא את עצמו מופתע, עד היכן מגיעות זרועות השפעתה, ומה בכוחה של תקשורת במיטבה לשנות בארגון. |