972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

סדנאות מנהלים להקניית מיומנויות ניהול ושיפור ביצועים והישגים

מאמרים מקצועיים » פיתוח מנהלים מתקדם
 

על רקע המציאות המשתנה, מהווה תהליך פיתוח מנהלים את אחד האתגרים הבולטים בכל ארגון, שכן הצלחתו תשפיע רבות על היכולת של הצוות הניהולי להוביל את העובדים אל עבר מימוש היעדים העסקיים.

 

בחברת אודם מסבירים, שארגונים רבים כיום משקיעים בפיתוח המשאב הניהולי כבר משלב ההכשרה הראשונית- אם באמצעות קורסים וסדנאות מנהלים להקניית מיומנויות ניהול ושיפור הביצועים וההישגים, ואם במתכונת של אימון אישי בסביבת העבודה שבה פועלים המנהלים במציאות המורכבת הדינמית שעימה הם נאלצים להתמודד, מה שמייצר תנאים אופטימליים לחשיבה מחוץ לקופסה.

 

שכלול תפיסת התפקיד בסביבה המורכבת והדינמית

מעבר למסגרת הלמידה המעצימה וחיזוק תחושת המסוגלות בקרב המנהלים, סדנאות המנהלים מכוונות גם לשכלול תפיסת התפקיד בסביבה המורכבת והדינמית, לעלייה במחויבות הארגונית ולהטמעת המיומנויות והכלים לשיפור הניהול העצמי, ניהול הצוות וניהול משימות.

 

סדנאות מנהלים

אצלנו מציינים, שפיתוח בהיבט הניהולי איננו מסתכם בקורס מנהלים בלבד, אלא מהווה, למעשה, תהליך מתמשך של התפתחות מתמדת, תוך כדי חקר דילמות, הפקת לקחים וגם למידה מהצלחות.

משמעות הדבר היא, שלמידה ניהולית דורשת התנסות רפלקטיבית של תרגול ועשייה אקטיבית, לצד התבוננות וניתוח מצבים שעשויים להתרחש בסביבות עבודה גלובליות ודינמיות. כמו כן, חלק אינטגרלי מתהליך ההכשרה הניהולית מושתת על למידה רגשית, רכישת סגנונות תקשורת ופיתוח גמישות מחשבתית בכל הנוגע לדפוסי פעולה חדשים.

 

התאמה פרטנית למאפיינים, לשפה ולתרבות של הארגון

צוות המנחים של חברת אודם מזכיר, שכל ארגון מתאפיין באתגרים ספציפיים וקודים ניהוליים ייחודיים. לפיכך, יש לערוך בשלב ההתחלתי אבחון ארגוני ממוקד בתהליכי הניהול הקיימים בארגון, לצורך איתור הפערים שבין המצוי לרצוי. אבחון זה מאפשר הגדרת מטרות בתהליך ההכשרה ותכנון סדנאות מנהלים המותאמות באופן פרטני למאפיינים, לשפה ולתרבות של הארגון.

 

הסדנאות משלבות במסגרתן מגוון מנגנונים תומכי למידה והטמעה כגון:

  • למידת עמיתים - ישיבת עמיתים בחברותא מאפשרת לכל הנוכחים להשמיע את עצמם, להקשיב לאחרים, להשוות, ללמוד איך אחרים פותרים בעיות, לפתוח ראש לרעיונות שניראו לא ישימים, לתחושת שותפות גורל ולעזרה הדדית. הערך של למידת עמיתים לפעמים לא רק מקצרת זמנים ואפקטיבית במשימות בעבודה אלא אפילו מהפכנית.

  • משימות ליישום - לפעמים תאוריה שלומדים נראית לשומע כבלתי ניתנת ליישום. לכן כשלוקחים מה שלומדים וכבר בזמן סמוך לסדנה מיישמים בתוך המשימות השוטפות של הארגון ומרגישים את השיפור באפקטיביות בעבודה.

  • סימולציות ותרגולים חווייתיים שמטרתם להעצים את חווית הלמידה תוך כדי שזירת התנסויות מדיסציפלינות נוספות כמו תנועה, תיאטרון וכיוצא בזה - אחד היתרונות בסדנה, זה שניתן להיעזר בכל מיני כלים, משחקי תפקידים, משחקי ילדים והפתעות על מנת ליצור שינוי חוויתי. שינוי חוויתי שעוברים כבר בתוך הסדנה פותח את הדרך לשינוי התנהגותי, שאחר כך קל יותר ליישם בתוך הארגון. הלמידה "דרך הרגליים" בתוך הסדנה היא הצעד הראשון, ההתנעה לשינוי.

תכנית ההכשרה מתמקדת במספר עוגנים מרכזיים, החל מתפיסת התפקיד ועקרונות בניהול ממשקים ומשימות, דרך פיתוח אינטליגנציה רגשית וכישורים אישיים להצלחה תפקודית, וכלה בהנעה והובלת צוותים עד לדרגות הביצוע הגבוהות ביותר.

 
 
המדריך לבחירת סגנון ניהול קונפליקטים בזירה העסקית
המדריך לבחירת סגנון ניהול קונפליקטים בזירה העסקית
קונפליקט מהווה מצב שבו מתקיימים ניגודי אינטרסים של  שני צדדים לפחות. הפשרה היא רק דרך אחת לפתרון קונפליקט, וגם אז חשוב הרבה יותר לשים לב לדרך עד השגת הפשרה. במאמר זה נכיר סוגים שונים של התמודדות עם קונפליקטים ונבין בקצרה את יתרונותיהם.
קרא עוד