שינוי ארגוני במקום העבודה
מאמרים מקצועיים » שינוי ארגוני | ||||
בעולם בו אנו חיים כיום ארגונים ומקומות עבודה משתנים בקצב תדיר; מחלקות מתמזגות, מחלקות חדשות מוקמות, מטמיעים מערכות וטכנולוגיות חדשות, קולטים עובדים חדשים ומפטרים אחרים. כל השינויים הללו צריכים להיות מלווים בתכנון נכון של אסטרטגיה ארגונית.
תכנון לפני שינוי ארגוני כמו זה חייב להיעשות על ידי איש מקצוע בתחום שמלווה את הארגון במשך תקופה מכיר את הפוליטיקה הפנימית ותופר בצורה מדויקת את התוכנית המתאימה לארגון.
כחלק מהכלים הנרכשים במהלך השינוי הארגוני נמצאים; ניהול נכון של זמנים, ניהול משימות, ניהול קונפליקטים, ייעוץ והכוונה למנהלים ועובדים ועוד. בנוסף לשינוי ניתן לקיים תהליכי פיתוח ארגוני שהלכה למעשה מעניקים לארגון פתרונות יצירתיים להתמודדות עם אתגרים דינאמיים המופיעים במהלך חיי הארגון.
הכשרת מנהלים:המנהלים נמצאים בראש החברה ולכן כל תהליך של שינוי ארגוני יתחיל מהם. ברגע שהמנהל יכתיב את הטון הוא יחלחל מטה לדרגות הנמוכות יותר. כמו כן, על המנהלים לשמש דוגמה אישית לעובדים ולהיות הכתובת אליה ניתן לפנות כאשר מתעוררות בעיות בארגון. כחלק מתכנית הכשרת מנהלים, צוות המומחה בשינוי ארגוני יכיר את המנהלים ואת סוג העבודה שהם עושים בארגון ויסייע להם בפיתוח מיומנויות רב מערכתיות, מיומנויות הנהגה (כך שיוכלו לסחוף אחריהם את עובדי הארגון), חיזוק היכולת להתמודד עם אתגרים דינאמיים המגיעים לפתחם כמו גם היכולת להכיל מצבים של חוסר וודאות ולתקשר אותם בצורה נכונה ליתר העובדים.
שינוי ופיתוח ארגוני- כיצד עושים זאת?כיום הצורך בתכנון אסטרטגיה של שינוי ארגוני והעברת סדנאות לפיתוח ארגוני מוכרים היטב וישנן חברות רבות המסייעות בתחומים אלה. כאשר אתם עומדים בפני בחירה חשוב מאוד שתיקחו בחשבון מספר פרמטרים:
עם אודם- חברה לפיתוח כישורים, תוכלו לעשות את הצעד הראשון לשינוי! תהנו מהליך מקצועי וממעטפת שירותים הכוללת סדנאות למנהלים, פיתוח ארגוני, סדנאות שירות, קורס ניהול עובדים, הרצאות סדנאות ועוד. | ||||
|