972525738866 צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

צרו עמנו קשר!

פיתוח ארגוני ואסטרטגיות לצמיחה

מאמרים מקצועיים » פיתוח ארגוני
 

כיום בתי עסקים וארגונים נדרשים לדינמיות רבה על מנת לשרוד, זאת על רקע התחרות הקשה השוררת בשוק שמתגברת מיום ליום בעולם שהפך לגלובלי ובמציאות המשתנה במהירות ובהתמדה. השינויים שנאלצים הארגונים לחוות עשויים לתת ביטויים במיזוגים בין חברות, רכישות, שינויים בתפיסת תפקיד, שינויי אסטרטגיה וכן הלאה. על מנת לעזור לעסק להשתלב היטב בשוק המשתנה כדאי לשקול קבלת עזרה בפיתוח ארגוני.

 

יציבות תפעולית מותאמת פרטנית לצרכי הארגון המשתנים

בחברת אודם מסבירים, שיועצים ארגוניים בפיתוח ארגוני נועדו להוביל לשיפור היכולות והביצועים בארגון. השיפור מביא למיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בארגון, תוך כדי הבאה ליציבות תפעולית, המותאמת פרטנית אל הצרכים המשתנים של הארגון. סביבה של שינויים מחייבת השקעה מתמדת בפיתוח הארגוני, וזאת כדי לשמור על גמישות הארגון בהתאמה לסביבה משתנה. 

 

תהליכי פיתוח ארגוני כוללים:

  • פיתוח חשיבה גלובלית וראייה אסטרטגית - בגלל התזזיתיות של הסביבה ולעיתים הסביבה היא גם הסביבה מחוץ לגבולות המדינה, יש להתבונן ראיית-על. ראייה כזאת לוקחת בחשבון את כל הגורמים החיצוניים המשפיעים על הארגון.

 

  • עיצוב מחדש של תהליכי ניהול ובקרה בארגון והתאמת מבנה ארגוני - יש סיכוי שהשינוי יצריך עיצוב שונה של כל מיני תהליכים ובהתאם לכך ישתנה גם המבנה הארגוני. כאשר הדגש בארגון יהיה בהיענות לדרישות שוק חדשות יהיה מתן שירות באופן חדש. לעיתים זה יצריך שינוי במבנה הארגוני ובדרך מתן השירות בתוך הארגון.

 

  • הגדרות תפקידים ואחריות למציאות המשתנה, בחינת קשרי גומלין בין מחלקות ותפקידים, קידום תקשורת אפקטיבית בין מחלקות וצוותים, אימון מנהלים ועוד - שינויים בתהליכים בתוך הארגון ובמבנה הארגון מצריכים בחינה מחודשת של התפקידים בארגון, היחסים בין התפקידים, התקשורת והאפקטיביות בין בעלי התפקידים ובחינה של מי מהצוותים כדאי שיקבל הדרכה ציוותית ומי הדרכה אישית כדי לעזור לעובדים להתאקלם בשינוי ולהטמיע נוהלים חדשים. תוך כדי הדרכה ניתן לעלות על נושאים נוספים שלא עובדים חלק, שיש לתת להם תשומת לב ואפילו עדיפות.

 

מה עוד כולל הפיתוח הארגוני?

מדובר בתהליך הדורש אבחון מעמיק, תוך כדי למידה על הדרך שבה מתנהל הארגון על כל המחלקות, הצוותים, המנהלים, העובדים והנהלים שלו, אם מבחינת התרבות הארגונית המאפיינת אותו, שיטת העבודה וההיררכיה הנהוגה במקום, או מבחינת התקשורת פנים- ארגונית ורמת המוטיבציה של העובדים. 

עם סיום שלב האבחון, מגיע שלב ניתוח ועיבוד הממצאים שנתגלו, הפקת לקחים והסקת מסקנות.
המסקנות הללו מהוות את הבסיס לבניית תכנית פרטנית שמטרתה לשפר את התנהלותו של הארגון, למצות את יכולותיו ולהעצים את כוחו תוך כדי הוזלת עלויות וצמצום ליקויים בתהליך העבודה ושיפור הגמישות התפעולית. תכנית הפיתוח הארגוני תכיל שלושה רבדים מרכזיים של המלצות לשינוי, שהם הרובד והאישי, הרובד הצוותי והרובד המבני, ואיך ליישם את השינוי באופן מושכל ובצורה יציבה, כשהארגון לא נפגע מהחדרת השינויים. 

כיום קיימות מספר אסכולות ומתודות שונות לפיתוח ארגוני, כגון הפניית הסגל הבכיר לקורס מנהלים ואו סדנאות מנהלים, שיפור תקשורת בין-אישית בארגון, פיתוח העובדים, הטמעת התנהגויות בהתאם לתפישת ה- Lean Management וכיוצא בזה.

 

מבית "אודם" מסבירים שה- Lean Management היא תפישה רעיונית ישימה, יעילה ופרקטית מאוד למצוינות עסקית, ניהולית ותפעולית. ייחודיותה של השיטה נעוצה בעובדה שבאמצעותה ניתן להוזיל עלויות ולצמצם ליקויים בתהליך העבודה, תוך כדי שיפור הגמישות התפעולית, העלאת רווחיות הארגון והגברת מעורבות העובדים לאורך זמן.  

ניתן להזמין גם הרצאה חד-פעמית על אחד מהנושאים הנילמדים בסדנאות אלה.

 
 
להפיק מהעובדים את המיטב בעזרת הנעת עובדים
להפיק מהעובדים את המיטב בעזרת הנעת עובדים
מעוניינים להפיק מהעובדים את המיטב? נסו טכניקות מתקדמות וחדשניות להנעת עובדים. הנעת עובדים מוגדרת כמכלול הפעולות שמיישם הארגון במטרה למכסם את ביצועי העובדים ע"י הגברת המוטיבציה. הבנת המושג מותנית בהבנת התהליכים החברתיים והנפשיים המשפיעים על עובדים בשוק.
קרא עוד
הערכת עובדים בארגון: שיפור תפקוד וביצועים
הערכת עובדים בארגון: שיפור תפקוד וביצועים
תהליך הערכת עובדים הוא שיטה מצוינת לקידום ושיפור ביצועים. כדאי לבחון את ביצועי העובד בתקופות קצרות ולפחות פעמים בשנה. כאשר מבצעים את התהליך נכון ניתן לקבל תמונה רחבה לתפקוד בארגון ומידת ההתאמה לתפקיד. כיצד עושים זאת נכון?
קרא עוד
המדריך לבחירת סגנון ניהול קונפליקטים בזירה העסקית
המדריך לבחירת סגנון ניהול קונפליקטים בזירה העסקית
קונפליקט מהווה מצב שבו מתקיימים ניגודי אינטרסים של  שני צדדים לפחות. הפשרה היא רק דרך אחת לפתרון קונפליקט, וגם אז חשוב הרבה יותר לשים לב לדרך עד השגת הפשרה. במאמר זה נכיר סוגים שונים של התמודדות עם קונפליקטים ונבין בקצרה את יתרונותיהם.
קרא עוד